Veelgestelde vragen

    Ondersteuning

  1. Waar kan ik ondersteuning krijgen voor het gebruik van de website?
  2. Toegang

  3. Ik heb inloggegevens, maar het lukt toch niet om in te loggen. Wat moet ik doen?
  4. Kan ik mijn gebruikersnaam/mailadres wijzigen?
  5. Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
  6. Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten/kwijt. Wat moet ik doen?
  7. Waar kan ik zonder ingelogd of abonnee te zijn toegang toe krijgen?
  8. Website

  9. Hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald?
  10. Kan ik de link naar een document bewaren en dan later weer gebruiken?
  11. Kan ik de link naar een document doormailen?
  12. Hoe kan ik documenten: a. printen, b. opslaan, c. mailen, d. in een dossier plaatsen
  13. Hoe maak ik een dossier en voeg ik documenten toe?
  14. Attendering

  15. Kan ik mij laten attenderen op nieuw toegevoegde documenten binnen de website?
  16. Ontvang ik ook een attendering wanneer er geen attenderingen voor mijn profiel zijn?
  17. Kan iedereen gebruikmaken van de attenderingen?
  18. Kan ik meerdere attenderingsprofielen aanmaken met wisselende ontvangstfrequentie?
  19. Algemeen

  20. Welke informatie is op deze website te vinden?
  21. Hoe actueel is de website?
  22. Kan ik juridisch inhoudelijke vragen stellen?
  23. Ik heb een vraag. Hoe kom ik met jullie in contact?
  24. Wat zijn jullie leveringsvoorwaarden?
  25. Commercieel

  26. Waar vind ik informatie over prijzen?
  27. Is het mogelijk om direct toegang te krijgen tot de door de website geboden informatie?
  28. Hoe sluit ik een abonnement af?
  29. Ik heb een abonnement afgesloten en met iDeal betaald. Ontvang ik nog een factuur?
  30. Ik heb een vraag over mijn lopende abonnement.
  31. Ik heb een vraag over mijn factuur.

Ondersteuning

1. Waar kan ik ondersteuning krijgen voor het gebruik van de website?

Voor ondersteuning bij het gebruik van de website kunt u contact opnemen met Sdu Klantenservice via (070) 378 98 80 (bereikbaar op werkdagen van 8.30 - 17.30 uur), of gebruik maken van de button Stel uw vraag op www.sdujurisprudentie.nl

Toegang

2. Ik heb inloggegevens, maar het lukt toch niet om in te loggen. Wat moet ik doen?

Wanneer inloggen niet lukt, neemt u dan contact op met Sdu Klantenservice via (070) 378 98 80 of via de button stel uw vraag op www.sdujurisprudententie.nl

3. Kan ik mijn gebruikersnaam/mailadres wijzigen?

Om u gebruikersnaam/mailadres te wijzigen wanneer u nog geen persoonlijk account heeft (inlog bestaande uit een willekeurige reeks cijfers en letters) , kunt u deze aanpassen aan een inlog waarbij uw gebruikersnaam hetzelfde is als uw e-mailadres en u zelf uw wachtwoord bedenkt. U doet dit door een persoonlijk account aan te maken. U klikt op de knop "Persoonlijk account aanmaken" in het inlogblok in de rechterbovenhoek.
Als u al een persoonlijk account heeft waarbij uw e-mailadres uw gebruikersnaam is, kunt u deze alleen laten wijzen door Sdu Klantenservice via (070) 378 98 80.

4. Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

U kunt u wachtwoord wijzigen op het tabblad "Mijn profiel" op uw persoonlijke accountpagina. U dient hiervoor wel eerder een persoonlijk account aangemaakt te hebben.

5. Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten/kwijt. Wat moet ik doen?

Als u een persoonlijk account heeft, is uw e-mailadres uw gebruikersnaam. U kunt via de link "Wachtwoord vergeten?" uw wachtwoord opvragen. Als u geen persoonlijk account heeft (u logt in met een willekeurige reeks cijfers en letters), kunt u uw inloggegevens opvragen bij Sdu Klantenservice via (070) 378 98 80.

6. Waar kan ik zonder ingelogd of abonnee te zijn toegang toe krijgen?

U krijgt zonder abonnement of ingelogd te zijn toegang tot de openbare bron rechtspraak.nl. Op uw zoekvraag worden zowel openbare als betaalde artikelen getoond. Zodra u klikt op een artikel waar u geen toegangsrecht voor heeft, wordt u aangeboden om deze alsnog aan te schaffen. U kunt na een succesvolle bestelling direct uw artikelen raadplegen.

Website

7. Hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald?

De volgorde van de zoekresultaten zijn standaard gesorteerd op relevantie. Dit betekent dat de documenten die de grootste overeenkomst met uw zoekvraag hebben bovenaan staan. Desgewenst kunt u de resultaten sorteren op datum. Op die manier verschijnen de documenten die het laatst zijn gepubliceerd of gewijzigd bovenaan in uw resultatenlijst.

8. Kan ik de link naar een document bewaren en dan later weer gebruiken?

Om de link naar een document te bewaren kunt u gebruik maken van “mijn selectie”
U kunt op basis van uw zoekresultaten zelf een lijst maken van documenten die u mogelijk interessant vindt: "Mijn selectie". Voor elk item in een lijst van zoekresultaten staat een hokje dat u kunt aanvinken. Als u vervolgens klikt op "Toevoegen aan mijn selectie" (boven aan de resultatenlijst), worden deze zoekresultaten voor u bewaard.
Tip: u kunt in één keer alle resultaten op de pagina selecteren door het hokje boven aan de zoekresultaten aan te vinken.
Zodra er ten minste één document is toegevoegd, kunt u "Mijn selectie" bekijken door op de knop rechts boven in het scherm te klikken of via de link "Bekijk mijn selectie" die aan de rechterkant boven in de lijst met zoekresultaten is te vinden.
U kunt ook een link vanuit een specifiek document kopiëren. Bij een document ziet u rechts bovenaan een icoontje om een link te bewaren. Als u hierop klikt verschijnt er een klein venster met daarin de link naar de huidige pagina. U kunt deze link direct kopiëren op een van de volgende manieren:
Gebruik de toetsencombinatie Ctrl+C.
Klik met de rechtermuisknop en kies voor kopiëren.
Gebruik de kopieerfunctie uit uw browser.
De link wordt direct gekopieerd naar uw klembord. Dat betekent dat u hem in een eigen document kunt plakken (bijv. in een e-mail of in een tekstverwerkingsdocument).

9. Kan ik de link naar een document doormailen?

Om de link naar een document te bewaren kunt u gebruik maken van “mijn selectie”. U kunt op basis van uw zoekresultaten zelf een lijst maken van documenten die u mogelijk interessant vindt: "Mijn selectie". Voor elk item in een lijst van zoekresultaten staat een hokje dat u kunt aanvinken. Als u vervolgens klikt op "Toevoegen aan mijn selectie" (boven aan de resultatenlijst), worden deze zoekresultaten voor u bewaard.
Tip: u kunt in één keer alle resultaten op de pagina selecteren door het hokje boven aan de zoekresultaten aan te vinken.
Zodra er ten minste één document is toegevoegd, kunt u "Mijn selectie" bekijken door op de knop rechts boven in het scherm te klikken of via de link "Bekijk mijn selectie" die aan de rechterkant boven in de lijst met zoekresultaten is te vinden.
U kunt ook een link vanuit een specifiek document kopiëren. Bij een document ziet u rechts bovenaan een icoontje om een link te bewaren. Als u hierop klikt verschijnt er een klein venster met daarin de link naar de huidige pagina. U kunt deze link direct kopiëren op een van de volgende manieren:
Gebruik de toetsencombinatie Ctrl+C.
Klik met de rechtermuisknop en kies voor kopiëren.
Gebruik de kopieerfunctie uit uw browser.
De link wordt direct gekopieerd naar uw klembord. Dat betekent dat u hem in een eigen document kunt plakken (bijv. in een e-mail of in een tekstverwerkingsdocument).

10. Hoe kan ik documenten:

a. printen
b. opslaan
c. mailen
d. in een dossier plaatsen
U kunt documenten printen, opslaan, mailen en in een dossier plaatsen via de icoontjes die rechts boven de tekst van een document staan. Het icoon "Toevoegen aan dossier" is alleen beschikbaar als u bent ingelogd met een persoonlijk account.

11. Hoe maak ik een dossier en voeg ik documenten toe?

Als u bent ingelogd met een persoonlijk abonnement, vindt u rechts bovenaan een icoontje van een dossiermap Hiermee kunt u het document toevoegen aan uw eigen dossier. U kunt zelf een naam kiezen voor het document en een opmerking eraan toevoegen. Vervolgens kunt u in een volgend scherm aangeven aan welke map u het document wilt toevoegen. U kunt ook zelf een nieuwe map aanmaken. Indien u een selectie van de tekst van een document aan het dossier wilt toevoegen, selecteert u eerst de tekst in het document zelf. Als u nu op het icoon klikt wordt de selectie in het dossier geplaatst.

Attendering

12. Kan ik mij laten attenderen op nieuw toegevoegde documenten binnen de website?

De attendeerfunctie is beschikbaar als u bent ingelogd met een persoonlijk account. U kunt een attendering instellen door een zoekvraag te stellen en op de knop "Attendeer" te klikken. Vervolgens geeft u de attendering een naam en geeft u de frequentie van ontvangst aan. U ontvangt de attendering op het e-mailadres waarmee u inlogt. U ontvangt een attendering van nieuw toegevoegde documenten binnen SduJurisprudentie.nl die voldoet aan de zoekvraag. U kunt een onbeperkt aantal attenderingen instellen. Per attendering ontvangt u een e-mail.

13. Ontvang ik ook een attendering wanneer er geen attenderingen voor mijn profiel zijn?

Wanneer er geen attenderingen voor u profiel zijn zult u deze ook niet ontvangen. U bepaalt dus zelf welke attenderingen u ontvangt

14. Kan iedereen gebruikmaken van de attenderingen?

Niet iedereen kan gebruik maken van attenderingen, aangezien dit een persoonlijke voorkeur is. U bepaalt welke attenderingen u te zien krijgt.

15. Kan ik meerdere attenderingsprofielen aanmaken met wisselende ontvangstfrequentie?

U kunt meerdere attenderingen met wisselende ontvangstfrequenties instellen op basis van verschillende zoekvragen. U beheert uw attenderingen op het tabblad "Mijn toepassingen" op uw persoonlijke accountpagina.

Algemeen

16. Welke informatie is op deze website te vinden?

Op deze website vind u alle digitale juridische producten van Sdu, waaronder jurisprudentie, commentaar en tijdschriften. Tevens kunt u openbare informatie raadplegen. Waaronder onder andere Nederlandse wet- en regelgeving, officiële bekendmakingen en verdragen.

17. Hoe actueel is de website?

Onze informatie wordt continu bijgewerkt. De uitspraken van jurisprudentietijdschriften, of artikelen van tijdschriften zijn doorgaans eerder digitaal beschikbaar dan de papieren versie.

18. Kan ik juridisch inhoudelijke vragen stellen?

Momenteel is het nog niet mogelijk om juridische vragen te stellen.

19. Ik heb een vraag. Hoe kom ik met jullie in contact?

U kunt contact opnemen met Sdu Klantenservice via (070) 378 98 80 (bereikbaar op werkdagen van 8.30 - 17.30 uur), of gebruik maken van de button Stel uw vraag op www.sdujurisprudentie.nl

20. Wat zijn jullie leveringsvoorwaarden?

Onze leveringsvoorwaarden zijn in te zien op: www.sdu.nl/leveringsvoorwaarden

Commercieel

21. Waar vind ik informatie over prijzen?

Prijsinformatie vindt u in de webshop bij het desbetreffende product. Zodra u klikt op een artikel waar u geen toegangsrechten voor heeft, komt u in de webshop van SduJurisprudentie.nl terecht waar u alle informatie kunt terugvinden.

22. Is het mogelijk om direct toegang te krijgen tot de door de website geboden informatie?

U krijgt direct toegang tot de informatie die u via SduJurisprudentie.nl koopt. Als u een nieuwe klant bent, maakt u tijdens het bestelproces zelf uw inlogcodes aan. Na het succesvol afronden van uw bestelling krijgt u een bevestiging via e-mail waarmee u uw account kunt activeren. Als u al een abonnement op een onderdeel van SduJurisprudentie.nl heeft, wordt uw nieuw aangeschafte abonnement toegevoegd. Zo kunt u met hetzelfde wachtwoord uw bestaande en uw nieuwe abonnementen raadplegen.

23. Hoe sluit ik een abonnement af?

Om een abonnement af te sluiten klikt u op de informatie waar u geen toegangsrechten voor heeft, U krijgt dan de vraag of u deze wilt aanschaffen. U kiest dan het abonnement dat het beste bij uw behoefte past: een dag-, week-, maand- of jaarabonnement. U volgt de stappen in het koopproces. Na een succesvolle afronding van uw bestelling kunt u direct aan het werk.

24. Ik heb een abonnement afgesloten en met iDeal betaald. Ontvang ik nog een factuur?

Wanneer u betaalt middels Ideal krijgt u altijd een factuur toegestuurd, deze wordt u via e-mail toegestuurd.

Klantenservice

25. Ik heb een vraag over mijn lopende abonnement.

U kunt contact opnemen met Sdu Klantenservice via (070) 378 98 80 (bereikbaar op werkdagen van 8.30 - 17.30 uur), of gebruik maken van de button Stel uw vraag op www.sdujurisprudentie.nl

26. Ik heb een vraag over mijn factuur.

U kunt contact opnemen met Sdu Klantenservice via (070) 378 98 80 (bereikbaar op werkdagen van 8.30 - 17.30 uur), of gebruik maken van de button Stel uw vraag op www.sdujurisprudentie.nl